niedziela, 15 września 2019

Święto Kwiatów, Owoców i Warzyw w Skierniewicach

Święto Kwiatów, Owoców i Warzyw w Skierniewicach odbyło się w tym roku po raz 42. Rozpoczęło się od parady, która przeszła ulicami Rybickiego, Konstytucji 3 Maja i Senatorską na Rynek. Uczestniczyły w niej szkoły, różne organizacje, reprezentacje gmin w pięknych strojach regionalnych. To była dla mnie główna atrakcja.




Z tyłu Kwiat Skierniewic, czyli ubiegłoroczna Miss















To nie jest reklama! :(



A to JEST reklama! :)




Voskresenye Volki (Freewolna Grupa Niedzielnych Motocyklistów)
Na Rynku znajdowała się scena i nastąpiło uroczyste otwarcie z udziałem Pary Prezydenckiej. Odegrano też hejnał skierniewicki.



Cały 2-dniowy program Święta można zobaczyć w linku. Ja nie dopchałam się do sceny, najważniejsze obejrzałam na telebimie. Potem krążyłam w pobliżu.

Na trasie parady i w ogóle w sąsiedztwie Rynku było mnóstwo straganów z wyrobami regionalnymi, jedzeniem itd., również z Litwy. Wieczorem odbywały się koncerty.

Uczestników festiwalu można było spotkać w okolicach Rynku.

Ul. Floriana/ Podrzeczna
Plebania kościoła św. Jakuba Apostoła, 1924-31; ul. Senatorska 16
Kiermasz ogrodniczy w parku przed pałacem
Nie jechałam z zamiarem zwiedzania Skierniewic, ale już teraz mogę powiedzieć, że miasto warte jest odwiedzenia. Parę zabytków zobaczyłam, trochę pochodziłam. Udało mi się wejść do kościoła św. Jakuba Apostoła, bo była akurat jakaś wycieczka, i do sąsiedniego Dworku Modrzewiowego, w którym mieszkała Konstancja Gładkowska, sympatia Chopina. Bardzo podobał mi się Rynek otoczony domami z k. XIX i pocz. XX w., klimatyczne uliczki, pałac i park.
Ale o tym kiedy indziej, jeszcze dużo przede mną :)



https://www.radiozet.pl/Co-gdzie-kiedy-jak/Swieto-Kwiatow-2019-Skierniewice-PROGRAM-gwiazdy-data-miejsce

3 komentarze:

  1. Ten smok to tradycyjnie polski, pewnie nawiązanie do wawelskiego 😆. Ale reszta bardzo ciekawa, lubię takie ludowe, małomiasteczkowe imprezy, są bardzo autentyczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smok był super!I nie był to jedyny zagraniczny wątek, bo byli goście z Litwy i Ukrainy. Mi za to nie podobali się myśliwi.

      Usuń
    2. W zasadzie myśliwi to swoiste curiosum, nikt ich nie lubi, a radzą sobie świetnie.

      Usuń