piątek, 16 czerwca 2017

Boże Ciało w Spycimierzu

Zawsze staram się wyjechać w święto gdzieś, gdzie kultywowane są jeszcze miejscowe zwyczaje. Gdy dowiedziałam się o tradycji układania dywanów kwiatowych w Spycimierzu w Boże Ciało, postanowiłam połączyć to z Uniejowem, do którego od dawna chciałam pojechać. Z Uniejowa to niecałe 4 km.

Idąc, współczułam ludziom w samochodach, bo korek był niemiłosierny. Dziwne, że stały te wyjeżdżające ze Spycimierza. Minęłam jedną kapliczkę.

Droga z Uniejowa do Spycimierza
Przed wsią mnóstwo straganów z jedzeniem i wszelkim możliwymi towarami (prawa strona zdjęcia, za parkingiem).

Wieś pełna była ludzi robiących zdjęcia. O wejściu do kościoła Podwyższenia Krzyża Świętego nie było mowy, a szkoda, bo mimo że z 1992 r., to są w nim elementy wyposażenia dawnego kościoła. Zobaczyłam trochę starej zabudowy, ale główną atrakcją były dywany kwiatowe i procesja.

Tradycja ta ma już ponad 200 lat. Początkowo do dekoracji używano wyłącznie żółtego piasku i gałęzi drzew, kwiaty pojawiły się w latach 20. XX w.




















Plebania






 

http://uniejow.gotopoland.eu/pl/turystyka/festiwale-i-wydarzenia/boze-cialo-dywany-kwiatowe-w-spycimierzu.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz